fredag 13. juni 2008

FRA - som alla andra

Jag tycker egentligen att det är ganska fånigt med åsiktsbloggar (förutom Ali Esbatis), men jag förstår att den rätta färgen lyser igenom hur man än gör och det är ju jävligt kul att pracka på människor åsikter egentligen - så varför inte? Folk ska fundera och ställa sig till saker och ting på egen hand, bara jag får vara med och berätta hur de ska göra.
FRA:s lagförslag lades fram som Proposition 2006/07:63 den 8 mars 2007. Det som kritiserats starkast och givit upphov till namnet FRA-lagen är det förslag till reglering och utvidgning av den signalspaning som bedrivs av Försvarets radioanstalt, FRA. Reglering och utvidgning av signalspaning innebär att all e-mail, alla sms, alla telefonsamtal som går utomlands kommer att läsas och avlyssnas.
Ren odemokratisk jävla bullshit alltså. Vi är medborgare som har folkvalda representanter i regering och riksdag, som ska fatta beslut ang FRA-lagen den 17e juni, vi är alltså deras arbetsgivare. Och vi ska inte behandlas som potentiella jävla förbrytare, och vi ska inte betala flera tusentals anställda som lyssnar av satelliter med en superduperdator som kan behandla tre triljoner data i sekunden (och det är faktiskt sant, jag skrattade första gången jag hörde siffran för jag trodde D hade hittat på).

Så skriv på här. Och läs igenom detta. Lyssna sedan på mp3:an i den artikeln, jag tror att man måste spara den först, annars går det inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar också när du prackar på folk dina åsikter. Fast jag är ju redan övertygad å andra sidan.

Utmaning till dig väntar i min blogg!