tirsdag 17. juni 2008

Challenge!

En utmaning från Lotta! Eller - pja, det kanske är ett starkt ord, snarare "Ett frågeformulär från Lotta"

1. Vad gjorde du för tio år sedan?

Jag skulle vilja skriva att jag var på väg ut i stora vida världen, men ska sanningen fram så var jag bara ute i skärgården och båtluffade med Kim. Det var inte så rafflande, men jag kom hem med 10 fästingar (rekord!) och risken för TBE var nog överhängande, så lite spännande var det. Living on the edge! Just det, Kim och jag bråkade första kvällen och det var dålig stämmning resten av resan. När vi var ovänner skrapade han sig med en pinne på armen i förtvivlan (vilket antagligen är dåtidens motsvarighet till dagens EMO-kids), och jag flyttade mitt tält ner till stranden i vämjelse över dramatiken.

2. Vilka fem saker finns på att-göra-listan idag?

- Bolaget (god planering gör midsommarafton så mycket trevligare)

- Restuppgifter att göra på mitt hemsideprojekt (oh boredom)

- Ta hem nya Entourage-avsnitt till tågresan upp till Söderhamn på torsd natt, efter Jay Z konserten

- Äta middag - ngt jävligt gott och fett. Jag har precis får gliringar angående mitt kostintag av mina kolleger på jobbet. Jennie rynkade på näsan och sade "Isterband - det är ju bara fett" när jag kom in i fikarummet med min lunchlåda som jag köpt nere på Klasro. Well, av storleken på Jenny att dömma så går pizza bra att äta, vilket känns som en jävla paradox om hon ska dissa mina isterband. Så, shut the fuck up. Och de andra tjejerna hade mage att gnälla på att jag hade för mycket smör på mackan. Det känns som om det är en jävla ätstörningstävling ibland, och folk är förbannade för att jag inte är med. Nu låter det ju som om jag hetsäter flott istället, men det gör jag faktiskt inte. Och jag är av normalstorlek. 170 cm lång, 60 kg.

- Hämta mina nya skor som jag beställt från Asos

3. Godis du gillar?

Ojdå. Eftersom jag har någon slags intolerans, så kan jag inte äta mängder av socker längre (vilket jag gjort tidigare, magsmärtorna till trots. Lotta kan intyga). Men jag älskar ju mörk choklad, gärna 85 % kakaohalt. Och häxvrål. Samt julgodis som min faster Gunn gör och min svärmors alla efterätter. Plus D:s stekta banan.

4. Vad skulle du göra om du blev miljardär?

Jag skulle köpa Strix, mjölka ur företaget och lägga ner det.

5. Städer som du bott i?

*Stockholm
*Brighton
*Oslo

Då ska jag alltså utmana fem blogg-kompisar. Det blir svårt eftersom jag försöker hålla mig ganska anonym, och ingen av mina kompisar förutom Lotta vet att jag bloggar.. Men jag måste återkomma om detta tror jag, kanske kan skaffa mig lite cybervänner som vill ha en utmaning.


Det finns en skitbra bild som jag skulle vilja lägga in här, men av någon jävla anledning går det inte. Förbannade Google! Skärpning.

Ingen kommentarer: