torsdag 12. juni 2008

Brigitte Bardot




Jag redigerade min blogg-profil lite.. Men det var svårt, musik - hur fyller man i vilken musik man gillar? Det skulle först vara tvunget att rita upp ett års-schema över sinnesstämning för att komma någonvart över huvudtaget. Jag älskar R Kellys "U saved me" albumet på morgonen. Och Al Greens "Lay it down". Men på en fredageftermiddag lyssnar jag på Erykah Badu och Tweet. Det är liksom inget som är konstant.


Och egentligen är jag inte så intresserad av film. Däremot av skådespelare. Brigitte Bardot t.ex. Eller Sophia Loren.


Eller Faye Dunaway:



Eller varför inte Jane Birkin...

Birgitte var ju så otroligt cool.. läckert översminkad och bara syndig liksom... Men det gäller att man kan bortse från att hon har gjort flera politiska uttalanden riktade mot invandrare och särskillt muslimer, vilket har lett till att hon flera gånger fällts i domstol för hets mot folkgrupp. Lite svårsmält kanske?

Ingen kommentarer: