tirsdag 2. oktober 2007

sent

Sådär... äntligen en beboelig lägenhet. Skönt att ha 90 kvadratmeter att bo på istället för de futtiga 42 vi är vana vid.
Helgen och första delen av veckan har gått åt till att söka arbete och flytta in i vår lägenhet. Det har varit så späckat att jag inte ens har hunnit sätta mig vid datorn i fem min, lite töntigt statement som alla busy trendbloggare använder sig av alldeles för mycket. Ska man inte ha en massa tid över som arbetslös?
Jag diskuterade med min pappa igår - han har ett jävligt intressant projekt på gång med engagemang i långtidsjukskrivningar. Men som gammal sosse plus detta projekt som är på g borde han banna de åtgärder regeringen infört (a-kassa, procentavgifter beroende på arbetsgrupp och risk, sjukskrivningstider mm) - men icke. Han sade att han inte hade bestämt sig ännu. Wtf? Vad är det att bestämma sig om? "Vi piskar på de som redan ligger så reser de nog på sig"-mentaliteten är så jävla passé och moderat, det visar bara Fredriks riktiga ansikte. Ett roligt utdrag ur Privata Affärer:

TT: Blir det villaägare i Djursholm som drar vinstlotten den här gången också?

– De är också människor, svarar Fredrik Reinfeldt.

Haha!

Ingen kommentarer: