torsdag 11. september 2008

gudars

Ja gud vad jag är dålig på att blogga just nu. Men det händer inte så mycket av vikt, inte som jag kan berätta om ännu i a f.
Läser om min gamla hemort Värmdö och borgarbrackan Jonas Nilsson. Det är svårt att ta någon med stråhatt och baddräkt på allvar.

När ska folk förstå att hela den där kommunen är korrupt och att man helst vill ägna sig åt att sälja strandtomter till högst betalande? Det finns många goda själar som är engagerade, som mina föräldrar till exempel. De bor fortfarande kvar och vill göra något bra av Gustavsberg som gammal bruksort, genom att bevara kultur, sprida kunskap och satsa på det offentliga rummet. Men sedan har de ju resten av ön emot sig! Om jag får sia lite om framtiden så tror jag att Värmdö kommer att se ut som en stor golfbana med strandhus på om 20 år.
Karin Mamma Andersson är min absoluta favoritkonstnär just nu.. Det brukar vara Sigrid Hjertén eller Agnes Cleve, men just nu så vill jag titta på Karins landskap.







Ingen kommentarer: