tirsdag 29. juli 2008

welcome back!

Så är jag tillbaka på P.B. arenan. Härligt!

Innan jag gick på semester fick jag ett erbjudande av vår ekonomichef, hon vill att jag sköter divitionen Pitney Bowes Finans medan deras finance manager är på mamma-ledighet. Och jag vet att det skulle vara roligt, mycket pengar och se bra ut på CV:t. Pitney Bowes Finans har egentligen inga kopplingar till Pitney Bowes Svenska (där jag arbetar som konsult just nu), utan huvudkontoret finns i Oslo och jag skulle jobba tillsammans med Magnus som enda kollega i Sverige.
Men fortfarande finns drömmen om pluggandet som antagligen kommer att få läggas på is ett tag. Jag kommer alltså vara över trettio när jag börjar plugga. Kul.

Vi har skaffat hund! Stella, vår stjärna på himlen! En blandning mellan rottweiler, dobermann och hamilton stövare (eller hamilton strövare som det stod i annonsen :D).. hon bråkar och ifrågasätter, men hon är underbar på alla sätt. Och så snygg! Som tur är har vi fått dagisplats i Hornstull (strategiskt placerad på väg till D:s jobb - undrar vem som får hämta och lämna) hos ett par underbara tjejer.. De vet att ta betalt, men det är det värt.

Annars har semestern varit fylld av resande fram och tillbaka, kors och tvärs över mittersta sverige - det är nästan skönt att komma tillbaka till jobbet med ordentliga rutiner. Haha, nu låter jag som en Asperspersonlighet! Inte riktigt så, men allt resande fram och tillbaka kräver så jävla mycket förutseende och man ska vara släkt från alla kanter till lags, jag har egentligen inte gjort något som jag själv planerat. Så nästa år ska jag kidnappa D och hyra en stuga i Värmland där vi ska fiska och gå i skogen med Stella. Jag ska lägga alla hans telefoner och datorer i en svart sopsäck och backa över dem, sedan ska jag bakbinda hans händer och slänga honom i bakluckan och när vi kommer fram så har han ingen aning om var vi är och försöker han fly så finns det ett osynligt elstaket som i Lost.











Ingen kommentarer: