tirsdag 1. juli 2008

Aquarius

Midsommar har som ni vet redan hunnit passera, och för mig flöt den förbi med mycket god mat, nubbe och vin, strömmingsfiske samt långpromenader med Hugo uppe i Hälsningland. För D var det betydligt smärtsammare och tråkigare, han hade nämligen glömt sin pollenmedicin hemma. Stackarn låg alltså inne och grät i 73 h, innan det var dags att åka hem.

Det är redan andra dagen på semestern, och det är underbart. Jag är helt ensam hemma – jag spatserar omkring i lägenheten med min kaffekopp och bara njuter. Det är dessutom buss-strejk – så jag kan av helt legitima skäl ställa in alla fikor och middagar som jag bokat upp mig på..

Vi har satt upp insynsskydd vilket ger vardagsrummet en lite akvarielik känsla. Jag kan inte riktigt bestämma om det är mysigt eller tacky – antagligen är det både och.. så här ser den ut:

Möjligen kommer vi att få skit av grannen: Hjördis (ja det finns faktiskt människor som heter det fortfarande). Den enda människan i världen som skulle kunna begära att man byter gardiner för att hon inte tycker att de passar fasaden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Du verkar duktig på design och så, du har inte lust att hjälpa mig att göra en header? Kan tyvärr inte betala men länkar såklart till dig och så:) Intresserad? Isf kan du väl maila mig på bernelind_@hotmail.com eller adda på msn! / sofie