onsdag 19. september 2007

veckans tre (inte bara Pamela och Chris har patent)

vin: Amarone Della Valpolicella. Självklart köper jag inte sånt finvin själv utan passar på att dricka så mycket som möjligt hemma hos svärföräldrar eller mina egna päron för den delen. Jag och farsan slåss med lila vinmustash och bruna tänder om den sista droppen vid tvåsnåret, medan D och mamma är gråtfärdiga för att de "vill gå och sova". Vad är det då som gör detta vin så speciellt? Flera faktorer spelar in. Utöver klimatet är det druvorna och tillverkningen. De lokala sorterna rondinella, corvina och molinara har alla sin specifika karaktär. Har jag hört.

skiva: ren, glad rock. Sahara Hotnights "What if leaving was a loving thing". Och hur kan Maria Andersson vara så jävla snygg? Undrar hur det tog slut mellan henne och Pelle egentligen... hon måste dumpat honom. Han kan inte dumpat henne.


serie: drogliberal, rolig och oförutsägbar. Tre måsten i underhållning. "Weeds", säsongerna blir fanimig bara bättre och bättre. Ett litet minus är att man blir grymt sugen på att sätta igång en egen odling, men jag får nog vänta till Svedala har fått pinnen ur stjärten.





Ingen kommentarer: