fredag 15. februar 2008

timmarna

Fuck ass! Klockan är 16.38 och jag sitter fortfarande på jobbet. Det är fredag eftermiddag!
Vi skulle egentligen varit hemma hela helgen och tagit det jävligt lugnt (det är nymålat i lägenheten så vi tänkte möblera osv), men D:s Ma och pa frågade om vi ville följa med och fälla träd uppe i stugan... Jag var på väg att spontant brista ut i ett rungande nej, men så kom jag på att jag och D är där uppe mer än vad de är, och vi lånar dessutom deras bil varje gång vi ska dit. Dessutombetalar de bensinen. Så vi kunde inte säga nej, utan våra samveten tackade ja till inbjudan.
D ringde för en halvtimme sedan och sade att han var på väg upp till affären. "Affären?" sade jag dumt, "Då hinner du ju inte hit till halv fem?".. "Nej, just det - vi kommer nog inte förrän fem-halvsex". What. The. Fuck. Jobba över på en niggaassbitch´jävla fredag? Jag kände hur blodet försvann från ansiktet, blev yr, tappade luren och var tvungen att sätta huvudet mellan knäna..
Jag hör hur säljarna är kvar på sin avdelning, "The frog" ekar under hejarop mellan väggarna varje gång de säljer en maskin. Förut hade de en vanlig koskälla och en hederlig applåsalva när någon lyckades kränga en frankeringsmaskin, men allt måste väl utvecklas.

Nu ringde de! Jag ska gå ner på parkeringen!

Ingen kommentarer: