torsdag 24. januar 2008

weeeeeeekend

Så skönt med helg igen.. i morgon är det fredag och vi ska äta tapas på Roxy där hasch-jonas jobbar.
Lillebror och hans dam kom hem i förra veckan, de har åkt Transibiriska vilket verkar vara ett tvång när man är 25 nu förtiden. Jag gjorde ett patetiskt försök att luffa i thailand i tre veckor när jag var 25 - tack käre gud för självinsikt; det var inte riktigt jag. Jimpa och jag satt kväll efter kväll och tittade på de tribaltatuerade kidsen som hade låtsas-surplat en mushroomshake och studsade omkring med bandanas på huvudet. Vi köpte gräs av en japan och drog till en lugn dykar-ö för att läsa, bada och röka bort resten av tiden.. det fungerade ganska bra, men det kan man ju göra hemma också. Det är roligare med lite mer action!
Sri Lanka t.ex., det var tre spännande veckor som innehöll mycket action kombinerat med frosseri av sällan skådat slag (de har en otrolig matkultur och gästfrihet vilket innebär en direkt förolämpning om man som besökare tackar nej till något). Jag åkte med en egen liten Tamil-klan som jag lärt känna här hemma i Sverige, vilket givetvis ledde till att vi blev gripna varje dag när vi befann oss på singalesiskt territorium. De pekade på oss med sina tuffa automatvapen, och de pyttesmå mörka männen i uniform skrek frågor som jag inte kunde svara på (eftersom jag inte förstod språket), sedan släppte de oss. Klassisk maktfullkomlighet, dessvärre gick det inte att bli särskilt rädd för någon som är 30 cm kortare och hälften så stor som jag själv - så jag är ett misslyckande i lankesisk historia.

Ja den resan vore kul att berätta om, men det får bli en annan dag - för nu sitter jag på jobbet och ser väldigt upptagen ut, trots att jag egentligen bloggar :). Gå in på www.maska.nu för att få fler tips om hur man sköter sitt jobb på bästa sätt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hahahahaha! Du är så kul! Hejja dig! Nu fick du MIN jobbdag att bli lite roligare. JAG behöver inte se viktig ut på mitt jobb, utan läste istället upp hela ditt inlägg för kollegan. Så vi skrattade ikapp.